hemmakväll en lördag

Lördagen blev inte riktigt som planerat, men nästan. När jag var ute på min powerwalk och var mellan österäng och kulltorp så ringde mamma och sa att de tänkt åka mot stan, så då blev det raka vägen mot björket och genom björket lite joggande hemåt igen. Tog en kvart att ta sig därifrån hem! Sen snabbt in i duschen och så var jag nästintill klar när familjen kom. Alltså hann inte mer nåt plugg emellan promenad och stan. Sen blev det upp på stan och ett bra tag (en halvtimme minst) inne på Jansens letandes byxor till mamma, under den tiden hann jag även med att testa ett par leggins och kolla igenom hela affärens sortiment tre gånger om kändes det som. Men ett par byxor hittade hon tillslut, sen blev de lite lunch på trendi och därefter vidare till ytterliggare lite affärer och blev även köpt julstjärnor till mig som ska sättas upp nästa helg!

Väl hemma blev det lite fikande och sen till maxi för att handla, så nu har jag äntligen ett välfyllt kylskåpet igen! Skönt att för en gångs skull ha en bil och köra allt i. Då kan man verkligen storhandla utan att tänka på att man ska kunna ta allt på cykeln.

Ikväll blir det ännu en hemmakväll med ett glas rött och en påse stjärnor! Det enda som fattas är sällskap, men man kan ju inte ha allt! Är trots allt skönt att ha en ensam lördagshemma kväll för en gångs skull, har ju inte hänt på flera månader så man uppskattar ju dem när de väl blir.


Imorgon står julmässan på Yllan på planeringen. Pappa och brorsan ska stå i FUBs monter så jag och mamma tänkte ta en runda där och kolla in mässan och sen blir det middag hos mig på kvällen, när väl pappa och emil plockat ner montern och antagligen kört och lämnat allt på kulltorpet igen.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0