onsdag...

så är halva veckan gången och än så länge känns det typ inget alls inför tentorna (tentan höll jag på att skriva).. eller inget alls är fel att säga.. är sjukt mycket känslor i mig just nu och massa oro, men samtidigt orkar jag inte tänka på det längre. Känner mig ganska likgiltlig snarare... Har väl insett att man är inte mer än mänsklig och jag har aldrig haft lätt för att memorera det man läser förrän man har repeterat dem om och om igen flera gånger om.. Därmed skulle jag som vanligt behöva dubbelt så långa dygn den närmsta veckan.. Men får bara ta tillvara av den tiden man har.. fast föreläsningarna imorgon och på måndag skulle inte göra nåt om de hade legat i slutet av nästa vecka istället. Och kan inte riktigt skippa morgondagens heller då det ändå har att göra med grupparbetet och hemtentan som är i mitten av december, så är bra att gå på den. Men har iallafall eftermiddagarna och kvällarna till att tentaplugga på. Och så har jag toppen pluggsällskap av Karin och John denna veckan som gör att man får lite ny energi varje gång man tröttnar på det man sitter och pluggar på. Och har några att diskutera sina tankar med. Även om jag och John kom in lite mycket på banker och namn en liten stund idag.. Men det är ju viktigt att ha kul emellanåt också! Vardagen blir mycket roligare då!

Nu ska jag däremot ha mig en kopp te och några knäckisar och sen blir det sängen.. Måste sova minst åtta timmar i natt.. var ju toktrött imorse när jag vaknade eftersom att igår kväll kom jag inte i säng förrän tolv (och somnade vi halv ett) och sen ringde klockan tio i sju imorse! Men i natt måste jag få all sömn jag kan få.. Måste vara utvilad till imorgon så att man orkar plugga HELA dan! Ska hinna med att plugga till alla tentor under dagen, för på fredag blir det CSR till 100% eftersom jag har hemtenta då och sen återstår det att se hur mycket energi jag har kvar till att plugga resten av eftermiddagen/kvällen. Men som sagt lite te nu och sen sova!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0