kommunikationsbrist i effektiviteten

Älskar verkligen det här med grupparbete i stora grupper.. eller rättare sagt inte! Dels för att det är svårt att hitta tider då alla kan och dels att kommunikationen kan brista ibland. Speciellt när ens gruppmedlemmar glömmer att meddela när de bestämt ny tid att träffas och man får reda på den tiden via mail 40 minuter efter att det var! Sen att de dessutom lyckades bestämma tid för nytt möte imorgon kl ett när jag inte kan för att det är tentagenomgång i management accouting and control kursen precis då gör ju inte det hela bättre. Känner att jag inte är så mycket favorit hos min grupp nu. Blir tredje mötet jag inte är med på. Eller, kan ju vara med en stund beroende på när tentagenomgången slutar och gruppmötet är klart. Får väl göra desto mer efter nästa onsdag känner jag!

Pluggat har jag däremot gjort idag. Studeringsfrågorna i int.acc. boken är genomlästa och slidsen har jag hunnit gått igenom än så länge. Men nu blev det en liten lunch innan jag sätter igång igen. Dock vet jag inte vilket ämne jag ska fokusera på. Om jag ska fortsätta med IA:n eller byta till MAC:en eller till CSR:e eller MC:n för den delen. Visst är det härligt när man ska plugga på fyra (!) ämnen samtidigt.

Dessutom har jag även hunnit med att sortera in 3 månaders papper i pärmar som låg utspridda på skrivbordet och sofbordet, städat av toaletten och köksbordet! Så nu börjar det bli lite mindre högar med papper och tidningar här. Tror effektiveten beror på att jag har gett mig katten på att jag ska fixa allt detta nu så att jag inte får massa ångest sen! Och att jag dessutom har julmusik som pluggmusik idag. Julmusik ger mig av nån anledningen ett inre lugn som gör resten så mycket lättare.

Bara en månad och en dag till Julafton idag!

       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0