plugg och tankar

Gosh, vad trött jag är på att läsa vetenskapliga artiklar. Varför ska de alltid vara sådär 15-20 sidor långa och med komplicerad engelska? Har tre artiklar att läsa för grupparbetet just nu, om revision bland annat (märks det att större delen av grupper läser revisionsinriktningen?). Men det tar så sjukt lång tid att läsa vissa artiklar plus att de är ganska långtråkiga med, så än så länge har jag tagit mig igenom en artikel plus knappt en halv. Man hinner ju glömma bort artiklens början innan man har läst klart den.

Appråpå nåt helt annat så blir man ibland ganska förvånad över hur folk tänker. Läste om trafikolyckan (och därmed även dödsolyckan) som hände på E22:an idag och det jag reagerar på är hur man kan få för sig att göra en U-sväng på E22:an vid halv åtta på morgonen. Alltså när morgontrafiken är som värst? Även om det kan vara ett 50/70/80-område så känns det ganska så fel och dumt. Och tyvärr blev det ju en tragisk utgång av U-svängen dessutom. Borde vara strikta regler om U-svängar så man slipper de olyckorna!

       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0