tidig morgon och ryggont

Usch, vad jag inte gillar att börja åtta på mornarna. Får ju gå upp kl fem då.. känns ju som mitt i natten. Men som jag o Hanna pratade om idag, vi har själva gjort valet att pendla så då får man stå ut med att det blir mycket väntan och tidiga respektive sena tider. Som tur är har vi inte många åttamorgnar denna perioden så då är det acceptabelt och helt okej de mornar som man börjar tidigt. Hade varit en annan sak om jag hade läst revisionsjuridiken istället.. där börjar de åtta varje dag!

Blev en ganska lång dag i skolan med först seminarie och sen grupparbete, briefing med läraren, ytterliggare lite grupparbete och sen lite plugg i skolan innan vi åkte hem vid tjugo i tre. Behöver jag säga att det inte blivit mycket plugg sen jag kom hem. Har fortfarande trötthet och seghet i kroppen sen vaccinet, så efter att jag kom hem och varit en snabb runda på stan för att hämta mina omklackade skor, så blev det att slänga sig i soffan och kolla lite på tv innan det var dags att laga mat. Sen att jag dessutom fått en värkande rygg just nu gör inte det hela bättre. Fick till och med kramp i foten innan ikväll, så efter lite prat med pappa är det nog en muskel som är i kläm... alltså en mildare variant av ryggskott. Gissar det beror på obekväma stolar i skolan och felsittande över lag, plus tung väska. Så nu går jag på härligt smärtstillande och hoppas att det är borta till imorgon.

Ska ha lite kvällsfika nu (te och knäckemacka) och sen blir det sova. Imorgon blir det plugg och packande på förmiddagen sen vid ett ska jag bege mig mot tåget för att åka till Kalmar och hälsa på Madde! Ska även träffa maggie och kanske några fler. Får se vad man hinner med och hur vi lägger upp dagarna. Ska ha lite Kalmarnostalgi iallafall! *saknar!*
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0