brandvarnaren fungerar iallafall...

Idag har jag testat brandvarnaren i min lägenhet, två gånger dessutom, och den funkade båda gångerna kan jag med stor säkerhet meddela. Jisses vad det tjöt. Och allt var på grund av att jag skulle ta ut och kolla kycklingen jag hade i ugnen... Så en sak kan konstateras jag har en känslig brandvarnare, för den ska inte börja tjuta bara för att man öppnar ugnen. Men nu förstår jag varför jag hört nån av mina grannars brandvarnare nån gång tidigare... Vi har känsliga brandvarnare i det här huset! Men efter lite hoppande och viftande med en handduk under den så slutade den tjuta! Dock är det inte det lättaste att hoppa och försöka vifta under en brandvarnare när man har 2,80 m i takhöjd! Det tar ett tag innan det får effekt!

Blev lite tittande på Idol sen och min favorit gick vidare.. Calle! Han är bra, speciell på scen och speciell röst.. men det är just det jag gillar. :)

Nu ska jag däremot sova.. Ska upp och tvätta imorgonbitti.. 7-11 har jag tvätt-tid.. fast tar mig nog inte ner förrän vid åtta.. Ska bara tvätta påslakan, har fått mögellukt på allt sen jag hittade mögel på ett av mina påslakan igår (hur det nu kunnat bli?!). Så tänkte tvätta upp allt så man får bort doften fortast möjligt, också ska sängkläderna plus mina kuddar också tvättas upp! Så det blir ju max fyra tvättar.. och så lite torktumling på det! Då räcker tre timmar..

Men först sova!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0