onödigt föreläsning

Eftersom det är måndag idag har jag som vanligt varit i Lund, fast denna måndagen kändes det mest onödigt. En mer onödig föreläsning har jag inte haft på länge.. eller ja, onödig kanske den inte var, men lite så. Hängde inte med så mycket ett tag, vilket gjorde att man tappade koncentrationen och sen gick han igenom hofstedes tabell och modell i sådär 10 min och det kändes mest upprepande då jag har den i min andra kurs också och där har vi även skrivit om de i ett paper. Men men, sådana föreläsningar har man ibland.. o då är det bara att gilla läget eller gå hem. Vilket inte var så aktuellt för mig, då man helst vill vara i lund i några timmar när man väl är där.

Väl hemma igen har blivit lite pluggat, och sen mest frysande. Känner att min förkylning är värre igen.. Måste vara tågresandet som gör det. Kollektivtrafiksmiljöer är inte precis det bästa för att hålla sig frisk.. speciellt inte när man sitter på tåg sammanlagt 2 timmar om dan sådär en tre dagar i veckan.. Har börjat fundera på om jag kanske ska ta och vaccinera mig mot influensan trots att jag inte tänkt göra det tidigare. Med tanke på att jag vistas i en av de mest smittsamma miljöerna som finns x antal timmar var vecka så är det nog rätt bra. Men får se hur jag tänker om nån vecka.. Vaccinationerna har ju nyss börjat i Skåne, så är ju några veckor tills det är aktuellt för mig.

Nu blir det till att laga middag. Kotlett och potatis är tanken att det ska bli o sen ska jag nog ut och gå en runda.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0