onsdag med ännu en presentation

Så är det onsdag... igen! Vart tar veckorna vägen egentligen?

Som vanligt när det är onsdag är jag toktrött nu, efter tidigt uppgång! Och inte blev det bättre av att jag kom hem från åhus först vid halv elva igår. Missade bussen kl halv tio.. eller missade är fel ord. Insåg snarare när jag kom hem till familjen efter planeringsmötet på scouterna att jag inte skulle hinna med halv tio bussen, då jag kom hem till dem ungefär samtidigt, så fikade hemma hos dem innan jag tog tio bussen hem istället. Sen var jag i säng vid kvart över elva.. det är bland det tidigaste på länge.. men inte tillräckligt tidigt för att man skulle vara utsövd när klockan ringde kl fem! Men, men var inte så mycket att göra åt det i vilket fall. Blev upp och sedan iväg mot Lund vid fem över sex för att ta tåget tjugotre över sex. Så tidigt på mornarna gör man allt i en viss ordning för att man inte ska missa nåt i rutinerna, då man är lite trött fortfarande.. Men efter en cykeltur i den kalla luften så är man pigg sen!
Och det innebär därmed att jag är en av de aktivaste på tåget så tidigt på morgonen.. Har nästan varenda onsdagmorgon de senaste veckorna ägnat den timmen på tåget till att skriva ner/skriva om det jag har planerat att säga på de olika presentationerna vi haft under dessa onsdagar. Och idag var jag glad att jag gjorde det, och dessutom även hann med att repetera igenom det några gånger med. För självklart blev vår grupp en av tre utvalda för att redovisa! Vad är det med vår grupp?!?! Det är andra presentationen i samma kurs för vår del.. och så är där vissa grupper som aldrig behövt presentera. Vissa har det bra! Men idag kunde vi iallafall tänka att eftersom han valde ut just vår grupp av 15 st, så måste vi haft ett intressant paper. Det e alltid nåt!

Efter casediskussionen satt jag kvar i skolan med Karin ett tag (och senare även John). Hade tänkt att jag skulle plugga och sen gå på vår presentationsföreläsning i nästa kurs. Men kom fram till att den tiden kunde jag använda till nåt bättre än att sitta och lyssna på taskig engelska i två-tre timmar (hälften av grupperna var asiatiska). Så satt och pratade om lite allt möjligt och köpte lite tidig lunch, samtidigt som John köpte sig lite frukost. Och sen blev det ner mot tåget igen! =)

Dock har jag inte kommit så långt i pluggandet ändå, förutom att jag kollat igenom två ex-tentor och mina anteckningar. Men däremot har jag slängt ihop en kladdkaka, som jag varit sugen på och har tänkt göra i flera dagar, och nu har jag ny energi för att plugga.

Kladdkaksfika bästa pluggfikat!!

Now back to the books!

       ♥ Anna


Kommentarer
Postat av: Leia ♥ - det lilla extra

Så härligt! Det är samma här.

Vad gör du för något?

2009-10-14 @ 17:53:26
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0