Torsdag - snart helg!

Sitter och äter ananas med chokladsås till fika just nu, med så klart en mugg cappuccino till. Har suttit vid köksbordet och pluggat, alltså skrivit sammanfattning av kapitlen sen halv elva idag.. Fast med små pauser lite då och då. Nu blev jag nyss klar med ett kapitel och insåg att min huvudvärk har försvunnit men istället har jag ont i magen och mår sådär lite konstigt.. Så konstaterade att lite snabbt energi o socker behövs nog om jag ska orka med att sammanfatta ett kapitel till innan middagen. Innan dess ska jag dessutom hinna med en runda till maxi och handla lite. Så då är det rätt bra om jag mår bra med. :)

Hur som helst så har denna dagen varit den bästa pluggdagen på länge.. vilket nog beror på att jag valde och sätta mig vid köksbordet istället för i soffan och plugga. När man sitter i soffan får man dels helt fel hållning och sen blir man helt seg och trött. Inga bra pluggförutsättningar... så köksbordet var mycket bättre!

Annars längtar jag till imorgon kväll då helgen startar för min del! Och denna helgen får jag verkligen helg! Inget jobb och inget plugg (eller jo lite på söndag kanske, men inte tidigare)! Underbart! Istället blir det JOTI (jamboree on the internet) fredag till lördag, sen ting i Österslöv på lördag, fast återstår att se om jag är med på förhandlingarna beror på när de börjar?! (nån som vet), sen hem och byta om och därefter blir det till Stoby för 20-årskalas! På söndag kommer sedan Carro hit en runda då hon är nere i helgen!! =) Då blir de kvalitetstid med catch-up innan hon åker till stockholm igen.. :( Varför har man sina bästa vänner så utspridda? Tänk om man kunde fått alla att bo på samma ställe.. (eller ja, i samma kommun iaf). Vad underbart bra det hade varit då. Men nej, nu är de i stockholm, kalmar, lund m.m, och några i kristianstad som tur är! Well, well man får en anledning att resa iallafall.. även om tiden inte räcker till riktigt just nu.

Ska bli kul att träffa släkten (delar av den iaf) på lördag. Är ett tag sen man träffade en del nu. Vilket innebär att jag träffar även farmor och farfar, och det var några månader sedan sist... Hoppas även på att få lite pengabidrag av farmor (som alltid). För får jag det kommer jag ta mig till Åhléns i nästa vecka och köpa muggarna som jag gått och tittat på länge nu!

Vill ha!!

       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0