Söndag - besök :)

Denna helgen har verkligen varit toppen och inte minst denna dagen. Har träffat vänner som jag inte sett på månader och saknat enormt! Först kom Madde J upp på besök.. :) Pluggade var för sig, tog en promenad till maxi, pluggade lite till, hjälpte madde med att göra diagram till deras c-uppsats (kan man excel utan och innan och lite till, så får man plocka fram sina kunskaper ibland för att hjälpa sina vänner) och sen blev det fika med kladdkaka, bär och kesella vanilj! Mmm, så gott!:) Sen vid halv tre blev det bara byte på folk, då Madde gick strax innan Carro kom!
Sen blev det mest prat, lite till fika, fixa med det ena och andra på datorn, innan det blev till att göra carro sällskap till tåget, då hon skulle mot sthlm igen vid tjugo över fyra. Tog sen en liten promenad runt stan på vägen hem och därefter har det inte blivit många knop gjorda, hamnade i soffan med ett öga på tv:n och ett på datorn och stannade där tills jag tog tag i matlagningen som för kvällen blev ungsbakad lax, potatismos och rivna morötter. Gott och nyttigt!

Har även under dagen lyckats bestämma att jag ska försöka få in en resa upp till kalmar i november och sen en resa till stockholm i december. Ska bara hoppas att de helgerna jag har lediga än så länge, lär vara det framöver med. :S

Fick uppdatering om tinget och dst:n ikväll me och fick veta att jag på tinget igår blev invald som mentor till LUS - länken för utmanarscouter i snapphane scoutdistrikt (inte så oväntat då jag pratat med månsson om det tidigare i veckan), och josse hamnade i distriktsstyrelsen. Så nu har Åhus två pers från kåren aktiva på distriktsnivå. Det var nåt år sedan sist... men är man en av de största kårerna i distriktet så får man ju dra sitt strå till stacken.. även om den aktiva delen i Åhus inte är så bra när det kommer till att just aktivera sig och ta på sig uppdrag!

En bild från helgens JOTI
Jag och Nettan försöker förstå oss på Davids multifjärrkontroll (det gick inget bra)

       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0