måndag - en trött sådan

Idag har jag varit trött i stort sett hela dagen. Måste bero på helgens bristande sömn. I vilket fall så var det bara att gå upp när klockan ringde vid sju.. eller tio över sju blev det tillslut att jag kom upp, sen vid tjugo över åtta satte jag mig på tåget till lund. Hamnade i en vagn som inte hade nån ström.. så det var både mörkt och inga högtalare som fungerade. Känns bra det där! Satt och läste metro som vanligt och sen gick jag över till att läsa kapitlet till föreläsningen.. jo, men så att.. det gick inget vidare... somnade nästan istället så mellan hässleholm och höör gav jag upp läsandet, och halvsov stället.. vilket brukar hjälpa bra mot trötthet.. men inte idag.. Var lika trött fortfarande när jag kom till Lund. Men efter att jag köpt kaffe i skolan det första jag gjorde när jag kom dit så blev man lite piggare och orkade med en två timmars föreläsning. Kaffe är himmelriket ibland!

Efter föreläsingen blev det hemåt igen och under den tiden hann jag med att skumma igenom alla kapitlen i MAC-boken. Tack och lov för det för sen har det inte blivit mer plugg idag. Gjorde mig lite lunch när jag kom hem vid två, och sen lite senare satte jag mig i soffan och läste lite mail och nyhetsläsning m.m. Plötsligt somnade jag och sov i sådär 2 timmar! Inte bra! Skulle ju pluggat den tiden! Men, men.. när jag vaknade var klockan iallafall runt sex så blev till att laga lite mat då jag insåg att jag nog behövde lite energi. Är konstigt vad trött man kan vara ibland..

Efter kvällens middag blev det en halvtimmespromenad runt östermalm och lyckans höjd.. Och för en gångs skull var det inte kallt ute! Skönt, hatar att frysa! Väl hemma har det sen blivit tv, en dusch och lite till tv och nu ska jag sova! Har tvätt-tid imorgon 7-11 så klockan ringer 07:00 imorgon igen.. Aldrig sovmorgon här inte!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0