helgen var de då

Sitter hemma i åhus nu. Ska plugga är det tänkt eller rättare sagt skriva på grupparbetet, men brossan lyssnar på dansband på sin dator så man blir ju helt knäpp. Dansband är bara okej när man ska dansa till just dansband.. typ iallafall! Funderar på att dra igång lite musik på denna dator istället och överrösta honom.. fast då får jag fortfarande inte så mycket ro till att plugga. :S Dilemma!

Igår var det fullt upp. Först jobb 7:30-12:00, sen hem till familjen och ätra och därefter körde vi till Älmhult och Ikea kom dit vid halv tre och halv sex körde vi mot kristianstad igen. Fick med mig nästan allt hem som jag hade tänkt, utom hylldelen till skrivbordet. Kom på att den skulle mest bli skräp-/papperssamlare så köpte fyra nya ben istället. Lite billigaste dessutom! Sen blev det då även matta, soffbord, tvbänk, tavla och lite annat smått. Väl tillbaka i kristianstad blev det upp med allt i lägenheten och så satte vi ihop bordet då paketkartongen blivit ganska så blöt då den låg på taket när vi körde (trots att vi hade den inlindad i tjockplats). Fast det var sånt vi hade räknat med eftersom det var regn och nästintill storm ute. Så blev till att sätta ihop bordet direkt innan vi åkte vidare till nästa som var pappas moster&morbror/faster&farbror (de e både ock) där lördagskvällen spenderades.

Väl hemma i åhus vid tolv i natt blev det snabbt i säng, sen var det upp igen tidigt imorse för att jobba. Var bara lite trött då! (Läs enormt!) Kändes som att jag hade festat till det ordentligt innan jag gick och la mig, för så tungt var huvudet. Men eftersom det var jag som körde igår så hade jag verkligen inte gjort det! Som tur var piggnade jag till under min cykelfärd till jobbet iallafall, hade ju alla slags vindar dit, så då vaknade man iallafall. Hur jag nu kunde ha det när jag bara cyklar i två vädersträck?! (söder och öster (lite nordöst i slutet) Men, men.. har varit en bra jobbhelg i alla fall, massa trevliga gäster och beröm o hjälpsamhet o sånt gillar man!

Nu ska jag däremot sätta igång och skriva. Brossan har för tillfället slutat lyssna på dansband och bytt rum till pianot istället. Lite mer okej ljud att ha i bakgrunden. :)
       ♥ Anna


Kommentarer
Postat av: Marielle

Tävla om ett nametag armband hos mig!

2009-10-05 @ 17:01:56
URL: http://marielle.missworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0