fredag igen

Efter en flygande förmiddag har man då en segare eftermiddag.
I förmiddags blev det bussen ner till åhus kl 10 för en runda till jobbet. Där blev det lite planerande för helgen, är jag som ska sköta allt då lars ska iväg, så kan ju vara bra att stämma av allt så inget blir fel. Vore ju dumt om de som ska bo på vandrarhemmet lör-sön inte får sin nycklar och detsamma för de andra på söndag osv. Efter en halvtimme var vi klara så då gick jag till glashyttan, kunde ju lika gärna gå till nästa busshållplats när jag ändå hade 20 minuter tillgodo tills bussen gick. Sen blev det in mot stan igen. Åkte hela vägen istället för att hoppa av en busshållplats innan stan, och tog mig en runda på stan då det var ett tag sen sist. Plus hade lite som jag behövde köpa, så bäst att passa på när man hade tid och ändå var inne ... visst bor ju nästan i stan, eller två kvarter ifrån och passerar varenda gång jag ska till och från tåget, men vem orkar gå på stan då! Så idag fick det bli en runda. Shoppade lite på H&M... för första gången sen juli typ! Där blev en svart topp/tunika, en grå kofta och dagkräm.
Testade även en jättefin gammelrosa kofta (fanns även i vitt, lila o grått).. men den var lite för stickig för att jag ska kunna ha den. Även om den var jättefin och en sådan som man inte kan släppa tankarna på!


Sen blev det även skojakt.. måste ha ett par mörka skor har jag kommit på, vita skor, som typ är det enda jag har funkar inte alltid.. speciellt inte på scouterna! Men utbudet på sådana skor (sneakers) är inte så stort, iallafall inte när de ska passa en studentekonomi samtidigt! Sen skulle jag även behöva ett par skor som passar till vardagsklänningar, känns inte som att vita sneakers funkar så bra där heller och har ju slängt alla mina tygskor nu me, eftersom de har gått sönder (slitits av allt gående) efter hand så har inga sådana heller.. Annars passade de bra än så länge.. är ju fortfarande för varmt för stövlar (iallafall enligt min åsikt!). Men får fortsätta leta, känner att en tur ut till skopunkten och skodej skulle inte vara fel nu. Det andra utbudet i denna stan kan jag redan... och det mesta i lund med, även om jag har nån skoaffär kvar att beta av även där. Kanske ska ta det på söndag när jag ändå ska utåt det hållet med familjen. :)

Avslutade min shoppingrunda inne på domus. Äntligen köpte jag mig en pajform.. såg att de bara hade 3 formar kvar till kampanjpriset 59 kr, som de haft i sådär en månad snart, så nu köpte jag en med! =) Sen blev det även lite mathandling, som vanligt missade jag lite igår när jag var på maxi, trots att jag hade min handlingslista med mig, så passade bra att handla det idag istället.
Nu har jag ätit middag och druckit mitt kaffe så vore kanske en idé att plugga lite nu.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0