helgen med grisfest

Ännu en helg har gått. En helg som varit ganska bra.. iallafall om man ser till vädret.. fast söndagen kunde varit bättre. Gillar inte när nåt man tänkt göra inte blir av. Blir så irriterad då.. men men, går inte att göra nåt åt nu iallafall.

I lördags blev det först jobb från sju till kvart över tolv. Sen blev det hem o äta lite och byta om och därefter bar det av mot broby, med en runda inom stan och lägenheten för att hämta lite jag hade glömt. Bra när man bor på vägen åt det hållet man ska. :) Därefter blev det hem till Gustav och Sabina för gris('svin')fest (vildsvin) med hela göingegänget och en del till! =) Mycket kul! Dock tråkigt att man inte kunde dricka när man för en gång skull var på fest för att man skulle jobba dan efter och var tvungen att köra hem senare på kvällen igen. Men jag hade kul ändå! Skrattade så att man fick ont i magen ett tag (vilket märktes dagen efter - då jag hade träningsvärk i magen!). Samtalsämnet och skämten var efter tio på kvällen under bältet om man säger så. Fast vad kan man förvänta sig när större delen av folket började dricka vid lunch/eftermiddagen på dagen. =) Kul var det iallafall.. som vanligt! =) Och det var mot mångas besvikelse och sin egna som man var tvungen att köra hem vid halv tolv på kvällen. Dock ganska vanligt, för av nån anledning har jag oturen att nästan alltid ha jobbmorgon dagen efter fester på det hållet. 



I söndags blev det efter fem-sex timmars sömn upp och jobba ytterliggare en dag. Och när jag väl slutat och fått rätsida på allt på jobbet blev det hem till M&P och packa ihop det lilla jag hade med mig hem till åhus och sen körde vi in till stan för en shoppingrunda på siba, jysk och skopunkten. Köpte ny skrivare (äntligen kan man skriva ut slidesen till föreläsningarna igen!), gardiner och gardinstång på jysk till köksfönstret och två par skor på skopunkten, ett par svarta skor och ett par pumps. :) Avslutade sen med en runda inom maxi för att handla mat till kvällen, innan det blev hem och fixa med både det ena och andra. Det som vi (jag) dock glömde göra inom vi lämnade åhus var att rösta i kyrkovalet. Var iofs bara jag som hade tanke på att göra det i familjen, men därför ännu mer retsamt att jag glömde bort det innan vi åkte från Åhus. Irriterande!

Nu ska jag ta en dusch och sen plugga lite innan det blir tåget till Lund 14:23. Har föreläsning 16-18 idag. Snacka om kassa tider. Hela kvällen blir ju förstörd eftersom jag inte är hemma igen förrän tidigast åtta! Det positiva är dock att man fick tid att sova ut efter helgen imorse!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0