felande tåg m.m.

Gårdagens resa till Lund resulterade i en försening med 40 minuter, då tåget från mitten av sträckan mellan Hässleholm och Höör fick ett fel på tåget som gjorde att nödbromsen gick in sådär typ hela tiden. Kan säga att det är riktigt segt att sitta på ett tåg som kör typ bara några meter sen blir det värsta nödbromsningen och håller på så i över en timme. Enda nackdelen med att pendla är när tågen inte fungerar som de ska. Men kom tillslut till lund vid fyra iallafall och då blev det språngmarch till stadsbusshållplatsen för att hinna med en buss ut till skolan så fort som möjligt! En kvart att ta sig till skolan på är verkligen snävt om tid när man i vanliga fall har 55 minuter på sig när tåget är inne i tid! Men jag hann till skolan i tid, vilket däremt inte Sara gjorde som satt i främre delen av tåget och därmed hade längre till stadsbusshållplatsen. Ibland är det bra med strategisk placering. ;)

Under mina två och en halv timmar i Lund hann jag även med att springa på Kent som jag inte sett på länge (sen förra sommaren typ) när vi hade rast och var inne en snabb runda på ICA för att handla lite frukt och energi. Mycket kul, fast synd att vi inte hann mer än hälsa på varann, han blev ju ganska så paff av att se mig i lund kan man påstå! =)

Idag är jag "ledig" eller har självstudier så behöver inte åka till lund iallafall. Därför håller jag nu på att tvätta. Vilket är på tiden, en och en halv vecka sen sist om inte mer så det börjar sina på underklädesfronten. Resten i klädesväg har jag så att man klarar sig ett bra tag (minst en månad om inte mer). Men blir några tvättar iallafall. Och så blir det plugg emellan. Har ju ett paper på fem sidor som ska vara inne på måndag. Så måste hitta lite info om det så att vi kan komma igång och skriva. Ska ju helst ha det klart på fredag. :)

Nu ringde klockan så bäst att gå ner i källaren och hänga upp/lägga i ny tvätt.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0