Fy f*n vilken dag!

Gick upp halv sju.. och klockan tjugo över åtta satte jag mig på tåget till lund, med en fullpackad och sjukt tung väska med böcker i. Dessutom var ena vagnsättet sönder så de körde bara med ett tågsätt, vilket innebar fullsatt tåg! Fast jag fick mig en plats! Tack och lov för det, att stå hela vägen till Lund är inte kul.

Väl i Lund blev det till skolan, sen har det varit plugg från kl tio till kvart i åtta ikväll när vi gav upp och lämnade skolan. Då var alla tre av oss ganska så trötta, så kände att det var bättre att dela upp det sista och ge upp för dagen. Självklart missade jag bussen från skolan till centrum med några sekunder så fick gå istället då jag bestämt mig för att hinna med 20:02 tåget. Vänta ytterliggare en halvtimme på nästa tåg var lite väl länge tyckte jag då. Så fick istället springa sista biten för att hinna med tåget och det gjorde jag! Med dock en andning som är lika kass som sist jag sprang längre än i en minut. Men till vilken nytta.. I eslöv hade de problem med en resenär som skulle avvisas från tåget så det gjorde att tåget blev 20 minuter försenat och det i sin tur innebar att jag missade mitt byte i hässleholm till tåget till kristianstad. Så när jag väl kom till hässleholm var det bara att sätta sig och vänta en halvtimme på tåget som jag kunde tagit från lund om jag hade väntat där en halvtimme och därmed gått i lite lugnare takt till stationen. Smått irriterande! Speciellt eftersom tåget blev ytterliggare några minuter försenad när det skulle lämna hässleholm på grund av att det behövde vänta in lite tåg. Men tillslut var jag hemma, vid tio ikväll! Då smått hungrig och trött efter en lång dag med mackor till lunch och så tre frukter, kaffe och kakor som extra energi. Ja, kanske inte den bästa maten för en lång dag i skolan (10 timmar)!
Men det postiva är ju att jag inte behöver åka till lund imorgon bitti iallafall, då vi kom så långt så vi kunde dela upp det sista och förbereda presentationen till onsdag morgon så gått det går på egen hand och via mail.

Nu ska jag dyka ner i soffan i en timme och försöka slappna av och relaxa ner så mycket så att man kan sova sen. Imorgon är det ännu en dag med plugg plus ett besök hos b-m mitt i allt för provtagning m.m. Ja, man har ju inget att göra iallafall.. snarare tvärtom!
       ♥ Anna


Kommentarer
Postat av: Anonym

Heej :)

Jag har nu igång en hel del underbara tävlingar.

Kanske något som just du skulle vilja vinna

eller kanske något du skulle kunna ge bort till någon av dina nära och kära.



Kika in på länken och var gärna med:)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad är det bara ta bort den hära kommentaren :)

Kramar //M

2009-09-16 @ 00:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0