oktober på antågande... kan de inte bli november direkt istället??

Ännu en heldag i Lund avklarad, blev tillslut en tolvtimmars dag inklusive resandet, en ganska vanlig dag i en masterstudents liv! Behöver jag påstå att jag är trött!
Fast trött är jag egentligen inte.. bara seg. Och känner att det nu är massa måsten som ligger över en. Så imorgon SKA det bli en produktiv dag! Har 1000 saker att göra känns det som, så ska därför försöka hinna med så mycket som möjligt. För sen är denna veckan typ över. På fredag blir det ännu en lång dag i skolan, med föreläsning och grupparbete. Sen är det jobb på lördag och direkt efter det åka till Ikea och köpa lite till mig. nytt soffbord, matta, tvbänk/ rumsavdelare och ben till skrivbordet ska jag försöka ha med mig hem. Lär gå lite pengar känns det som. Men nåt kul måste man få köpa sig i årets värsta månad (kommer mer till det sen). Sen på söndag blir det ännu en jobbfrukost och på kvällen ska jag på taizémässan, också en viktig del för att jag ska palla denna månaden.. nedvarvning är verkligen nåt som kommer behövas för ångesten är nära (och då är det ändå 4 veckor till tentorna!)

Lite om månaden som börjar imorgon då.. Oktober.. känns just nu som att det kommer bli den värsta månaden på länge. I alla fall skolmässigt.. Har tre saker som ska skrivas, i två olika grupper, under en och en halv vecka. Först case 2 som ska in på tisdag, sen ett paper som ska in den 10:e med jämförelser av 5 olika årsredovisningar och slutligen en rapport om controllers som ska in dagen efter, den 11:e. Vet ärligt talat inte hur det ska gå ihop med tiden till att skriva dem. Tar ungefär 2½ dag sammanlagt (effektiv tid) att skriva varje paper/PM/assignment som ska vara på 5 sidor. Och då har vi några föreläsningar under tiden med. Så hur det ska gå ihop vettifasiken.. Sen är det tid till att läsa böckerna och alla artiklar med som ska hittas. Vill ju helst ha två veckor till att plugga till tentorna eftersom när de väl är, är de med en dags mellanrum, 27 respektive 29 oktober. Vaddå att jag inte kommer ha något liv under oktobermånad! Som jag iofs inte har mycket nu heller! Hinner ju inte ens med att dammsuga för tillfället! Och det skulle verkligen behövas här! Och träning kan man ju bara slänga en tanke på då och då och hoppas att man nån gång får tid över till att sätta igång med det igen.

Så ja, jag ser verkligen inte framemot oktober just nu.. förutom den 17:e då min favoritkusin/syssling (en av dem iaf) ska ha 20-årskalajs! Då blir det släkten är värst(bäst) i tappning Nyström/Lindgren... eller ja de e ju iallafall urspungsnamnen som numera (sen 20 år tillbaka) även innehåller Gunnarsson ;)! Ska bli skoj, skoj! Dock missar jag tinget (om jag inte tar en runda dit på förmiddagen), men scouting får jag mer än väl av i höst iallafall =). Gäller ju att hitta några ljuspunkter i sitt annars ganska så enformiga liv.

Ja, det jag ville få fram med detta inlägg var nog egentligen att jag är ledsen att jag tyvärr inte har tid att träffa er mina vänner som jag inte träffar i skolan eller på scouterna. Fast ett biobesök eller fika/lunch sitter aldrig fel.. ;) Men att ens försöka planera in en resa uppåt landet känns ganska långt iväg just nu.. Fast vem vet... kanske att det plötligt blir lite andra förutsättningar.. eller iallafall lite tid över!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0