lång dag i Lund

Å så är man nyss hemkommen.. eller ja ramlade innanför dörren för en 20 minuter sen... ja, ramlade nästan iallafall. Väskan var toktung av böcker och annat idag. Har blivit en "härlig" heldag i lund dagen till ära.. eller så härlig var den inte. Först föreläsning åtta till tio, då jag och karin iallafall hade lite kul emellanåt. Bägge två kände att nästan hela föreläsningen var typ repetition, så då får man göra nåt roligt av det istället! =)
Sen var det gurpparbetesdags... I ett helt annat ämne. Snacka om att det är jobbigt att byta från ett ämne till ett annat på ca tio min. Speciellt när ämnena är så nära varandra. Från management accounting and control till international accounting. Det tog mig sådär en 40 min innan jag kom fram till vilket som tillhörde vad... Bara lite förvirrande. :) Men väl igång så gick det bra. Begav oss till alfahuset och datorsalen för att söka info för att kunna bestämma oss för vilka länder och företag vi ska ha i de två olika casen. Att hitta årsredovisningar från vissa företag är ju omöjligt! Iallafall någorlunda aktuella! Men tillslut har vi bestämt oss för schweiz i PM 1 och bilindustrin i det andra, med fokus på saab-sverige, toyota-japan, ford-usa, bmw-tyskland, kia-sydkorea eller tata-indien. Ska ha en industri med fem företag i fem olika länder till det PM:et nämligen. Så får hoppas det blir bra!

Väl klara med grupparbete tog sara och jag lunch och sen begav vi oss AF-borgen för att plugga. Sen hade jag tänkt hinna med 13:42 tåget men då lyckas jag komma ner på perrongen precis när tåget kör iväg. Så blev en timmes väntan, som sara och jag tog en fika under och en liten runda på stan, innan nästa tåg hem. Måste ju förena nytta med lite nöje me. =)

Men nu ska jag byta om och sen bege mig mot bussen. Blir middag hemma i åhus idag och sen seniormöte och ledarträff på scouterna. (Fast vet inte riktigt hur det ska gå ihop än, får väl dela på oss helt enkelt!)
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0