en skrattig onsdag :)

Ännu en lång dag är snart till ända.. ja, för snart somnar jag nog allt! Är toktrött, och kroppen gör verkligen ont överallt (av allt sittande) så vore nog en idé att sova snart. Imorse när klockan ringde kl 05:00 var jag därmot inte trött, snarare pigg.. hur jag nu kunde vara det efter max 5 timmars sömn? Och sen var jag dessutom klar och redo för att cykla till tåget vid sex.. KORS I TAKET!! Var första gången under dessa veckorna som jag haft gott om tid till tåget.. ja, mer än tio minuter då! Och det lär inte vara ofta som det händer, är ju ganska så duktig på och känd för att inte ha mer tid på mig än vad jag just behöver. Fast det är skönt när det väl blir så! Dock var det fruktansvärt kallt imorse.. vantar hade inte varit fel kan jag säga.. så cyklade ganska så snabbt ändå. Tror även vantarna ska hamna överst i vant-/möss-/halsdukslådan nu!

Under de 10 timmarna i Lund idag har det sedan blivit casepresentation/diskussion, PM-förberedelser, pluggande med Sara och slutligen föreläsning. Och på vår casediskussion blev ju självklart vår grupp en av de slumpmässigt utvalda som fick presentera. Var sammanlagt 6 av 15 grupper som fick hålla presentation så där hade vi inte så mycket tur med oss.. Fast samtidigt så var det skönt att få presentera så man inte hade förberett sig för det i onödan. Och dessutom är det förhoppningsvis ganska stor chans att vi slipper presentation på nästa casepresentation/diskussion... fast man vet ju aldrig eftersom det är en annan lärare som håller i den föreläsningen. 

Mycket skratt har det me blivit idag! Sara och jag är verkligen klockrena ihop! Gick nog och skrattade halva vägen till stationen idag och det åt vår lärares infall av att uttala vissa ord så svenskt(skånskt) som man kan mitt i engelskan. Hade svårt att hålla oss för skratt under lektionen med.. Man kan ju till exempel inte uttala forum på klockren svenska(skånska) mitt i en engelsk föreläsning. Det blir ju helt fel.. Och därmed skrattanfall hos trötta studenter! =) Sen har det skrattats åt mycket annat med under våra timmar vi satt och pluggade. Vilket är bara skönt! För 6 timmars pluggande behöver allt lite avbrott då och då, och varför inte ha kul då! =)
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0