flytt, scoutforum och kursstarter

Är då över en vecka sen jag uppdaterade här sist, vilket innebär att en hel del har hänt! Men nu har jag äntligen tillgång till lite internet igen!

vad har hänt sen sist då? Jo!
I onsdags fick jag nycklarna till min lägenhet, vilket innebar att senare på kvällen körde vi in med det första lasset med saker och började mäta lite. Kändes helt underbart!

Sen i torsdags blev det jobb och sedan hem för att packa kläder! Sen på kvällen körde vi in med alla kläder (nästan) och lite annat och sen blev det även storhandling på maxi. Bäst att ladda upp kyl, frys och skåpen innan man flyttar in helt! :) Sen väl tillbaks i åhus fick vi lite nattbesök av tabergsgänget (jimmy, stamp och aronsson) som inte ville sätta upp ett tält mitt i natten på rinkabyfältet, så då var sovplats hemma hos mig välbekommet.
I fredags blev det sen tidig uppgång, killarna skulle till rinkaby och bygga upp för scoutforumshelgen och jag och pappa skulle hämta mina möbler på magasinet kl nio! Sen bar flyttlasset av in mot till stan och därefter blev det bärandes/hissåkande. Fick även hjälp av Evelina, vilket var underbart hjälpvärt och kul! Tack än en gång vännen! =)

I fredagskväll blev det sedan över till scouting för en helg, då det bar av ut till rinkabyfältet för även mig, nettan och daniel. Och sen var det scoutforum på schemat hela helgen med workshops ur både lyssnande och kreativa synvinkel, massa härligt umgänge (vad gammaldags det lät) med vänner och som vi sa lite glidande. Träffade massa vänner iallafall och det är alltid kul! =)

Sen i söndagskväll blev det inflyttning helt och hållet för mig i nya lägenheten, skönt, skönt!

I måndags var det sedan dags för nästa stora grej i kalendern. Kursstart i Lund! Gick mycket bra, till och me med att hitta, gick bara lite fel i början (inte så konstigt när man råkar gå av bussen en busshållplats för tidigt.) :) Men hittade ändå och sen var man igång! Sen har det blivit till att åka till lund varje dag än så länge. Två kursstarter och en programstart och sen ytterliggare två föreläsningar är det som har varit på schemat. Och nu är Lund avklarat för denna veckan, imorgon är det självstudier som gäller och de tänkte jag ha här i kristianstad istället. Det tillsammans med lite tvättning och handling och annat som ska fixas med.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0