Tentadags igen

Sitter och tentapluggar och som vanligt kommer man igång vettigt och ordentligt kvällen innan tentan.. Framförhållningen är alltid lika bra... Inte! Men denna gången har det verkligen varit dåligt med motivation för att sätta sig o tentaplugga den lilla tiden man haft ledigt. Vilket inte är så konstigt med tanke på att hur kul är det att plugga in nåt som man redan tentapluggat två ggr innan. Men men, får göra mitt bästa imorgon och hoppas att jag fräschat upp minnet tillräckligt för att få ihop de 25 poängen jag behöver. Annars är det ny chans igen i oktober nästa gång. Vill helst inte det!

För att kort och gott sammanfatta veckan som gått så hade jag en bra och härlig födelsedag i onsdag med jobb på förmiddagen och sen firande hos mig ihop med familjen och J på kvällen. Fick smått och gott i födelsedagspresent och inte minst en jättefin bukett av jobbet, som står än! :) (Bild finns men kommer först när jag orkar oh har tid att lägga in mobilbilderna på datorn). I tordags blev det upp tidigt för att jobba ännu en dag och sen hem för att plugga och sen på kvällen blev det Mary Kay-visning och lite tv-kväll med Hanna. :) I fredags var det sen dags att åka ner till Lund för första gången under veckan. Hade uppsatshandledning kl 8:15 (attans tidigt en fredag!) där vi fick bättre feed-back än vad vi förväntat oss. :) Och sen blev det lite skrivade på uppsatsen innan det blev hemåt för att byta till scoutkläder och därefter vidare till Åhus för att fira S:t Georg med scouterna i kronoskogen. Och sen skjuts in till stan igen. Vart galet mycket resande mellan Åhus och kristianstad ännu en vecka, men vad gör man inte för att få lite tid hemma och framförallt sova i sin egna säng iallafall några nätter i vecka.

I lördags var det sen dags att ta sig ner till Åhus igen för att ha lite hajk med M-Q; som innebar en intressant handlingsrunda inne på Kvantum, kräm-mellanmål ute i solen, bakande av rosa bullar (bilder finns även här fortfarande bara på mobilen), lite tentaplugg i solen och annat småkul. :) Var även med om att få en otippad syn då plötsligt en linjebuss kom körande utanför scoutstugan, lite långt från busslinjen och inte nog med det, så skulle få för sig att backa och vända där.. Mitt bland tre parkerade bilar. Var ett antal utmanarscouter och två ledare som först stod som klistrade vid fönsterna och beaktade det pågående spektaktlet innan Robin fick springa ut och guida den ner den mot snickarhaken så att den kunde vända på ett lite bättre ställe.

Igår var det jobb och därefter blev det ner till Lund för att fira Anja på hennes 30-årsdag och sen vidare hem till J, där det mest blev tentaplugg, med lite mer för den ena än den andra. Min motivation försvann när jag började känna av min trötthet.

Ja, det var då veckan i korthet, nu ska jag återgå till tentapluggandet och sen blir det snart sängen, då det blir uppgång 07:00 imorgon för att tvätta och sen plugga det sista.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0