Ännu mer snö

Ännu en dag bland alla andra då jag är "ledig" och idag är det verkligen planlöst.. förutom att det ska städas, handlas och läsas vetenskapliga artiklar. Men handlingen får nog vänta ett tag till.. Är verkligen inte sugen på att ge mig ut i snöyran. Usch, varför ska det behöva komma ny snö igen? Ställer ju bara till problem. Hoppas bara att det slutar till imorgon.. annars lär man ju få förseningar med tågen till och från Lund då. Nä, mer snö vill jag inte ha nu.. Snarare vår!

Igår var det förresten ett år sedan jag åkte ner till nederländerna och leeuwarden för mitt utbyteshalvår. Kändes smått konstigt när man tänkte på det. Saknar det och alla vänner man träffade och fick under tiden! Men hade ju inte varit samma sak att vara där nu.. Verkligen inte många av de man lärde känna där är kvar. Inte ens i FReC, men dock skulle det inte vara fel med en resa till Nederländerna och Amsterdam i vår och försöka träffa FReC:arna som flyttat dit. Är ju trots allt en del av dem som hamnat där för tillfället. Men får väl se. Finns ju i tankarna att det ska bli en resa till tyskland och hälsa på johanna i vår me. Men känner först att tiden (och pengarmässigt) får avgöra hur det blir.

Nu ska jag iaf tillbaka till vardagen och sätta mig och läsa vetenskapliga artiklar innan jag tar en paus och drar fram dammsugaren. Sen kan man hoppas att snöandet och snöyran minskat så att man kan ta sig till maxi oxå.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0