2 januari

Andra dagen på det nya året. Har än så länge spenderat dagen med lite tv-tittande i förmiddags och sen stan med familjen efter lunch. Där köpte jag en vete-värmekudde... med lila örngott! Mitt nackonda blir mest bara värre och värre, så en vete-värmekudde kändes som ett bra inköp. Plus att den är bra vid magont me och massa annat. =)

Ikväll blir det kanske lite film och myskväll me madde, om hon mår bättre vill säga. Hoppas på det, är länge sen vi hade lite myskväll, så hade varit kul om det blev av nu under tiden hon är nere.



Hittade en årsresumélista hos Zarah ( har även läst den hos andra) som kunde vara kul att ha som avslutande årssummering för 2009.

Det bästa med år 2009 : Mitt halvår i Nederländerna. Var helt klart ett val jag inte ångrar, extremt lärorikt och kul!

Det sämsta med år 2009: Extremt kämpig höst vilket har gjort att jag inte haft så mycket tid till att träffa mina vänner.

Gjorde du något iår som du aldrig gjort förut? : Flög själv för första gången, bodde utomlands! Och en hel del till.

Höll du några av dina nyårslöften?: Tror inte ens att jag gav några.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar iår?: Ja, det var några.

Dog någon som stod dig nära?: Nej, den närmaste var farfars bror. Men hade inte träffat honom så mycket de senaste åren.

Vilka länder besökte du?: Nederländerna, Danmark och Sverige såklart.

Är det något du saknar 2009 som du vill ha 2010?: En pojkvän... :)

Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Finns några stycken. Men framförallt den 26 januari- åkte till nederländerna, 19 juni- kom hem från nederländerna och mötte min familj på flygplatsen som jag inte sett på 5 månader och den 3-4 dec - hemligt än så länge.

Vad var din största framgång 2009?: Hmm.. måste nästan vara nåt som har med mitt halvår i nederländerna att göra. Min språkutveckling av framförallt engelska..

Största misstaget?: Gjorde säkert lite misstag, men inga större, inte som jag kommer ihåg iaf. Skulle kanske vara ett visst mail jag skickade..

Har du varit sjuk eller skadat dig?: Nej, inte mer än lite förkylningar, fast fick iofs en rätt rejäl skada på knäet när vi var på Ameland. Plus mitt nackonda som jag dras med just nu och fick i slutet av året.

Bästa köpet? Min soffa tror jag allt :)

Vad spenderade du mest pengar på?: Kläder skulle jag tro ?! Eller resor!

Gjorde någonting dig riktigt glad?: Min födelsedag, och när carro kom på besök i NL.

Vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2009?: De typiska erasmus 2009 låtarna som Rap das armas- Cidinho & Doca, No Stress- Laurent Wolf, Jai Ho -Pussycat dolls, Boom Boom Pow - Blackeyed peas ,Right round - Flo Rida

Var du gladare eller ledsnare detta året jämfört med andra år?: Gladare tror jag allt

Vad önskar du att du gjort mer?: Träffat mina vänner.

Vad önskar du att du gjort mindre?: är ganska glad med det jag gjorde.

Hur tillbringade du julen?: Med familjen:)

Blev du kär i år?: Ja, det kan man nog säga..

Hur många one night stands?: Ett (fast vet inte om det räknas till one night stand)

Favorit program på tv?: Stockholm-Arlanda

Hatar du någon som du inte hatade i början av året?: Nej

Bästa boken du läste iår?: Tusen strålande solar

Något du önskade dig och fick?: Ja nästan alla julklappar var önskade.

Något du önskade dig men inte fick?: Ja, det är det väl alltid.

Vad fick dig att må bra?: Familjen och vänner och J.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0