Skrämmande när man kommer hem o får veta att en pappa varit med i en trafikolycka

Det första jag fick höra när jag kom hem till familjen ikväll var att pappa och hans arbetskamrater varit med i en krock.. Behöver jag säga att jag blev smått chockad.. Att det sen dessutom var den olyckan jag suttit och läst lite snabbt om på kristianstadsbladet tidigare under dagen gjorde det ännu mer chockartat.. Fast tack och lov så var det inga allvarliga skador... Var mest minibussens bakdel som var ganska kvaddad och bilen bakom. Men man blir smått orolig ändå.

Pappa o dem hade visst bromsat in för de hade en traktor framför sig.. vilket antagligen inte bilen bakom märkte, för den körde rätt in i deras minibuss och sen körde ännu en bil in i den bilen. Tur i oturen höll inte bilen bakom mer än 75-80 km/h så därför blev det en ganska lindriga skador. Men man blir ändå smått orolig. Men kan ju dessutom inte undgå att tänka på vad som hade hänt om de hade varit sju i minibussen istället för fem och det därmed varit några som suttit längst bak i bussen. Den delen som blev ganska så kvaddad. Fast man ska ju inte tänka så.. För även om pappa och några andra fick åka ambulans till akuten och bli undersökta så har pappa än så länge kommit undan med en ordentlig muskelsträckning i benet o de andra kom oxå undan lindrigt!

Men snälla tänk på att hålla avstånden och vara uppmärksamma på vad som händer framför dig när du kör!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0