en varm måndag

Usch, vad varmt det varit idag igen.. Trodde ett tag att det skulle bli en lite svalare dag då det ösregnade en del i förmiddags.. men nepp, på eftermiddagen kom solen fram som vanligt. Så plötsligt var det 36 grader ute i solen och 30 grader inne i min lägenhet.. Galet jobbigt, man vill ju varken vara inne eller ute liksom.

Har inte gjort mycket vettig idag heller.. Småfixat här och där, fast med vad vet jag egentligen inte riktigt. Passade även på att städa min ugn som var ganska så smutsig inuti, så nu är den mycket renare! :) Sen har jag börjat packa lite smått... sånt som ska med men som man lätt kan glömma för att det inte brukar ingå i en normal packning har packats ner. Och sen skrev jag en egen packlista, har en som vi fått av kontingentledningen, men kände att en egen är bättre att ha.

Vid fem begav jag mig tillslut ut och upp på stan. Lite mer behaglig värme då än några timmar tidigare. :) Var inne på Bokia och köpte två nya pocketböcker, varav den ena åker med ner till Kenya tillsammans med tentaplugg i form av en massa vetenskapliga artiklar. Måste ha nåt att variera mig med. :) Köpte nog den tjockaste pocketboken som fanns. Marian Keyes nya En förtjusande man. Den är på 734 sidor, så bör ju räcka hela resan och lite till! :) Nu saknar jag bara två av hennes böcker... får väl köpa dem med, så småningom. Har ju älskat alla böckerna som jag läst än så länge! Sen köpte jag även en ny Sophie Kinsella bok, då det oxå är en favorit författare. Blev En shopoholic i New York som samlingen utökas med. Så nu har jag nog böcker så att jag klarar mig ett tag till. :) Tur det!

Har förresten fått reda på höstens antagning nu. Kom in på båda kurserna jag sökt, så om jag inte får ett jobb innan september så blir det statistik och beskattningsrätt i höst.

Nu ska jag snart ta och sova då det är jobb som gäller imorgon bitti igen. Blev ju oväntat ledig idag då det var för få gäster på vandrarhemmet imorse för att vara två som jobbade. Och det var inte fel, jobbar ändå fyra dagar i rad nu. Så skönt att kunna småfixa lite idag som jag kanske inte hinner annars innan jag åker.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0