jordgubbar med mjölk

Har nyss avnjutit en skål med jordgubbar och mjölk... så gott! Och så lite marabou polka på det, vilket dessutom var premiär för, och mycket gott! Såg det när jag var och handlade idag och har velat smaka det sen jag såg det för första gången, så nu fick jag med mig ett hem också! :)


I helgen var det även premiär för årets första glass i Åhus! Mums!!
Åkte ju ner för att jobba i söndagsmorse, sen blev jag hämtad på jobbet av pappa och stannade sen där tills igår. Hann under den tiden med tre cykelturer i Åhus, en till jobbet och två med familjen, varav den ena i söndags innebar en mellanlandning på torget för att årets första otto glasstrut. Underbart gott!! Extra gott när de står och gör strutarna själva med. =)

Passade även på att sola i trädgården hos familjen med, dock fick jag en massa soleksem på armarna,  bröstet och halsen (konstigt, brukar aldrig få annars) så igår blev det lite kortare stunder i solen och ganska så påklätt.. fast min höger fot kommer nog ha snyggaste solbrännan sen =ingen! Eftersom jag vrickade foten på midsommar och den sen blev rejält svullen så har jag haft zongel på för att minska smärtan och inflammationen i den, och samtidigt haft den lindad för att dels ge extra stöd och dels för att så fort jag är ute i sol måste täcka foten, då stället som behandlas inte får utsättas för sol under behandling och två veckor efter. Tradigt läge, men hellre det än att jag gör som pappa fick sitt knä flått av solen när han hade zongel för en inflammation i det för några år sen. Vill gärna inte bränna foten sådär lagom innan jag åker till Kenya. Känns väldigt dumt, räcker att jag skadat den redan liksom!

Idag tog familjen sig in till stan och sen blev det en runda upp på stan för att bland annat köpa fläkt och reseadapter till mig. Eftersom det är riktigt sommarväder ute nu och sådär 30 grader varmt, så har därmed jag väldigt varmt i lägenheten. Tre stora fönster i västerläge är ingen hit precis när det är högsommarvärme, tar timmar att få ut värmen. Så därför var en bordsfläkt en välinvesterad investering. Gillar verkligen min lägenhet men värmen som blir när det är strålande solsken ute är inte riktigt lika toppen. Men nu så!!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0