spontanshopping

Kom och tänka på det här med spontanshopping vs. planerad shopping. Vissa är ju sådana som alltid planerar när och vad de ska handla kläder, smink osv, och sen kan shoppa nåt litet spontant sådär ibland. Medan andra är sådana som bara shoppar spontant och när de verkligen har tänkt shoppa så går det åt skogen.

Själv är jag nog mer en spontanshoppare än en som shoppar när jag verkligen tänkt det och bara är på stan för att just shoppa.

Ta till exempel idag; gick upp på stan för att träffa Hanna vid tio för att lämna lite föreläsningsanteckningar till henne. Så blev att vi stod och pratade en stund om vår kommande uppsats och sen skulle jag bara in på apoteket (eller medstop som det heter nu) för att köpa lite panodil och nässpray. Sen på utvägen blev det en runda inom stadium eftersom det är det mest logiska hållet för mig att gå ut. Fick då för mig att bara ta en lite runda in på H&M o kika lite, och självklart blev det då att jag hittade en massa fint. Så provade lite överdelar och sen blev det tillslut att jag köpte lite överdelar och nya baslinnen. Och det roliga var att jag hade kunnat köpa ännu mer för idag var jag verkligen på shoppinghumör och hittade en massa fint, speciellt snygga vardagskläder! Men höll lite i tyglarna iallafall så köpte bara sådant som jag har en tanke på när det ska användas, dvs morgondagens fest och nästa helgs 50-årsfest, och ett vardagsplagg, plus baslinnen, varav det ena har jag tänkt köpa i över en månad! Därefter blev det vidare in på Åhléns där jag köpte ett silvrigt halsband (oxå till morgondagen) och en liten börs som går ner i min lilla partyväska. Så ja lite spontanshopping blev det allt. Sen gör ju det underbara vädret att man bara får ett shoppingsug efter att köpa nya vårkläder!



Den röd-orangea (eller vilken färg man ska kalla det) är tänkt att användas imorgon med det svarta skärpet till. Känns lite lagom vårigt efter allt svart man kört på den senaste tiden.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0