tentadag 1

Jaha, en tenta skiven, en kvar nu.. Tentan idag gick sådär, vissa frågor kunde man skriva hyfsat på, andra mindre och en var bara chansning. Sen var första frågan värsta kuggfrågan, var nämnt under en föreläsning med sven-arne, men inte precis så att man tänkte på det då, och inga slides från den föreläsningen heller.. Men eftersom den handlade om likheter mellan Enron och Kruegerkrashen så var det ändå någorlunda hyfsade förutsättning för att skriva nåt som nog kan stämma. =)

Nu har jag satt mig med nästa tentaplugg. Men det går mindre bra framåt, dels på grund av huvudvärk och dels för att man ska ställa om hjärnan helt från att tänka internationellt och därmed från extern redovisning till internredovisning. Just nu skippar jag nog räknandet och satsar på att plugga på det som jag redan kan till viss del. Sen får det gå som det går efter kvällens pluggande, och åter lite imorgon. Att ha 20 timmar mellan den ena tentan till nästa är för kort tid! Iallafall om man ska få lite sömn oxå. En dag emellan är okej, då hade jag nog till och med haft en liten chans för att fixa det, men nu känns det långt ifrån ett G på morgondagens tenta.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0