uppdrag granskning och kundtjänster

Första "lediga" dagen på länge, eller ska kanske säga plugg- o skolfria dagen. Då uppsatsen ligger i vila (om den nu kan ligga i vila när den inte ens knappt kommit igång) för dagen.

Ajja, hur som helst har jag äntligen fått sova ut idag och sen bara kunnat slappa hela förmiddagen. Vilken en del av ägnades åt att kolla på gårdagens uppdrag granskning avsnitt, som rekommenderades av Stina. Ett intressant ämne som granskades, eftersom mobbing och utfrysning alltid har varit ett ämne jag haft varmt om hjärtat. Och behöver jag säga att jag blev väldigt irriterad på hur bemötandet var för de som var offer i fallet. Speciellt hur kyrkan jobbade är ju väldigt konstigt. Så får det ju inte gå till.

Sen var det dags att ta tag i att fixa den där fakturan jag fått om bredband som jag inte har.. Och efter att först ha ringt en gång och då fått avbrutet samtal mitt under telefonkön, smått irriterande! Så ringde jag ännu en gång, och då visade det sig att det måste vara ABK och kristanstads stadsnät som gjort fel. Men kundstjänst killen (Niklas?) var mycket hjälpsam så nu ska allt vara rätt igen. Visade sig att det händer med jämna mellanrum att ABK stadsnät gör lite fel så han var van. Men gillar verkligen när man hamnar hos en kundtjänstperson som är trevlig och hjälpsam, han gjorde ju halva min dag nu, och tog bort en faktura på 700kr som jag annars säkert hade fått betala.

Nu har jag precis fått i mig lite lunch (överbliven lasagne sen i lördags) och ska snart bege mig till Åhus för att grilla korv utanför sparbanken tillsammans med Ninna och Mats i nåt samarbete som scouterna har med Åhus kontoret just nu. Är ju tur att man är lite glad efter det hjälpsamma kundtjänst samtalet och att det är strålande solsken just nu, så att man själv me ska kunna sprida lite glädje! =)
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0