en himla massa farande fram och tillbaka

En helg och en halv vecka har passerat sen sist vilket innebär att jag just nu är inne i en vecka (och lite mer) där jag sover på alla andra ställen (3 st) än hemma i min egna säng. Galet när man tänker på det eftersom att jag trots allt några av nätterna befinner mig i Åhus, alltså 2 mil iväg, men blev smidigast så istället för att pendla fram och tillbaka som en galning.

Helgen blev mycket trevlig, jobbade i lördags, sen blev det in till kristianstad för en sväng på stan med familjen då vi skulle leta konfirmationspresenter till tvillingarna i släkten som konfirmeras i nästa vecka. Därefter blev det hem och packa och sen vidare ner till Lund och John. Där blev det en powernap medans J kollade på MFF-Åtvidaberg matchen, vilket var mer än välbehövlig efter den tidiga uppgången jag hade haft. Sen blev det vidare till Malmö för middag hos Urre o Tibbe. Där det blev flygande jakob, pannakotta och kortspelande. Mycket trevlig kväll med härliga vänner! och absolut ett bra komplement till festkvällar. =)

I söndags fick jag sen äntligen sovmorgon igen. :) Dock hade natten inte gett så mycket sömn då jag hade värk i händerna vilket gjorde det lite svårt att sova för ett tag, så sov ändå inte mer än 6-7 timmar. Alltså den vanliga mängen, eller lite mer iofs sett till ibland när man jobbar. Men blir lite trött på de jobbiga väderförändringarna det ska vara hela tiden som ger den jobbiga värken! På söndagseftermiddagen begav jag mig sedan vidare till Staffanstorp för att hälsa på Greta med resten av familjen som redan var där. Sen fortsatte skåneåkandet med en runda till Åhus för att jobba i måndagsmorse innan jag skulle ner till Lund och Malmö igen för uppsatsintervju på måndagseftermiddagen. Men som tur var kunde jag stanna i Lund på kvällen då vi ändå skulle ha uppsatshandledning igårmorse (tisdag), vilket innebar ledig från jobbet.
Igår blev det då en heldag med uppsats i Lund, som avslutades med ytterliggare en intervju på eftermiddagen. Sen var det hem till kristianstad igen för att packa om (igen) och därefter vidare till Åhus för scoutmöte.

Idag var det dags för jobb igen och sen blev det för en gångs skull uppsatsskrivande hemma hos föräldrarna då det var mer tidseffektivt än att jag skulle ta mig till Lund för att bara sätta mig och transkribera och sen åka tillbaka till Åhus igen. Tar ju 3 timmar fram och tillbaka, så var bättre att kunna utnyttja den tiden me än att bara spendera den på buss, tåg och väntan.

Nu laddar jag för ytterliggare en jobbmorgon innan det bär av på vårläger på sonnarp, i lite kortare tappning för mig då jag åker hem på lördag för jobb på söndag igen. Ska bli kul och skönt att få lite lägerliv för några dagar innan det är slutspurt på uppsatsen. =)
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0