valborgshelg

Årets valborg och första maj helg är över. För min del blev helgen så bra den kunde bli (förutom lite småstress och halv kasst väder). Började valborgsmässoafton med att jobba i tre timmar, sen begav jag mig från Åhus och hem för att packa och därefter vidare till Lund. Kom ner vid ett tiden, till ett då regnigt Lund, Kändes ju bra att man begav sig från ena sidan av skåne där det iallafall var uppehåll och lite solglimtar emellanåt till andra sidan där det just när jag kom ner regnade. Men hade förberett mig med regnjacka och paraply så gick ju ingen nöd på mig iallafall. :)
Däremot kom sen det svåra med att möta upp min J och resten av hans gamla korridorsgäng i stadsparken. Det var ungefär lika svårt att få tag på honom via telefon som det är när man är på stora torg eller i tivoliparken under Kristianstadsdagarna. Tur att sms går fram lättare då :)

Efter en liten stund i stadsparken begav vi oss sedan till tibbes föräldrars lägenhet, där vi kände det var lite torra och varmare, och framförallt mer sittvänligt då stadsparkens gräs var ganska så geggigt vid det laget. Och passade då även på att få oss lite mat i oss i form av pizza. På kvällen blev det sen till andra änden av lund (nästintill i alla fall) för att grilla med J's barndomsvänner, som var ännu ett trevligt och roligt gäng. Och senare vidare till fäladen för lite mer festande ihop med gäng 1, där det blev mest sänghäng som det av någon anledning alltid blir där... (Tredje bilden) :)



I lördags blev det till att försöka sova ut så gott det gick, vilket inte var det lättaste då hjärnan var inställd på att vakna tidigt då man gått upp vid sex-sju hela veckan. Sen blev det tillbaka hem till Kristianstad igen och sen vidare hem till familjen i Åhus för att äta grillat och sen sova där då jag skulle på att jobba igår igen.

Igår kväll blev det sen veckans 3:dje träningspass i form av danspass! Yej! Himla skönt sätt att avsluta veckan på. =) Hoppas bara att man kan hålla upp den träningen nu, så kan man kanske bli lite mer fit för blodomloppet som ska springas om 22 dagar och även för sommaren. :)
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0