kenya förträff

I helgen var det dags för förträff till Kenya i Götet. Äntligen börjar det närma sig!
Så i fredags eftermiddag satte jag och daniel oss på tåget upp till Göteborg, där vi mötte vi upp emelie på centralen och sedan begav vi oss till brunnsparken där bussen skulle gå ifrån. Väl väntandes på bussen dök ytterligare två scouter upp (Birgit och Katrin, som hade träffat varandra sådär en 100 meter bort), så vi var därmed 5 scouter med packning i olika storlekar som invaderade bussen till Frölunda Torg. När vi sedan gick på bussen som skulle ta oss från frölunda torg ut till Askim svartmosse och Sisjön där vi skulle vara, träffade vi på ytterliggare 4-5 scouter. Alltid lika kul fenomen när man träffar scouter, oavsett om man känner varandra sen innan eller ej så pratar man på som att man känt varandra hur länge som helst! Väl framme i Sisjöns scoutstuga så blev det till att lära sig lite namn m.m. Vilket varade hela kvällen då det kom nytt folk tillströmmandes efterhand.

På lördagen var det sedan dags för programmet där en del gick ut på att lära känna varandra och sedan mer gå in på kenya och resan i sig och slutligen, 8 timmar senare slutade med en diskussion om vilka regler och principer vi skulle ha och följa under resan. Alkoholpolicyn var som vanligt mest debatterad och svårast att komma överens om, men efter en votering som resulterade i lika röster om vi skulle följa rådets regler eller ha nolltolerans, så blev det tillslut bestämt nolltolerans. Om det är rätt kan man dividera om, men bara att följa!
Hur som var helgen trevlig och man träffade mycket nytt folk som bara kan göra att denna resan kommer bli den bästa! =)

Sen blev det hemåt igen, där resan inte startade allt för bra med en sen buss och sedan en söndrig buss som inte kunde stänga framdörren, så halvvägs mot Frölunda torg hoppade Daniel, Emelie, Birgit och jag av bussen och blev istället upphämtade av Fredrik som körde oss till Göteborgs central så att vi skulle hinna med vårt tåg. Dumt att riskera att missa det eftersom det trots allt var lördagskväll.

Väl hemma sen mitt i natten hann jag se slutet på eurovision song contest och för första gången höra Tysklands bidrag. Och tyvärr så har jag svårt att förstå att den vann, det fanns ju bättre måste jag påstå. Men har inte tyckt det varit rätt som vunnit de senaste åren så varför skulle jag göra det i år?! :)
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0