Fredag

Tentan i onsdags gick sådär. Var ganska så svårt och komplicerad. Satt i nästan fyra timmar och räknade och skrev, men när jag kollades svaren som publicerats sen på kvällen så kändes det inte allt för bra. Har 36 poäng än så länge som jag vet säkert, men sen är frågan hur många till jag kan få för att man tänkt rätt men missat nåt. Hoppas iallafall att jag kan få fyra poäng till så att jag är godkänd i varje fall.

Efter tentan blev det sen hem till min J (och mitt andra hem typ) där det blev pizzabak och sen idoltittande med i korridoren. Är alltid lite roligare att kolla på Idol ihop med några andra än när man ser det själv, det är ju helt klart ett diskussionsprogram. :)

I torsdags blev det sovmorgon... eller ja, fick gå upp vid elva för då började J:s tvätt-tid, men ganska okej sovmorgon ändå :P. Sen på eftermiddagen var det dags för kursstart på andra delkursen, med först en timmes tentagenomgång. Konstigt att ha tentagenomgång dagen efter man skrivit tentan, fast samtidigt ganska så skönt, dock får vi ändå vänta på tentaresultatet i tre veckor eftersom vi är runt 400 pers på kursen. :S Resten av föreläsningen var sen rena grekiskan, både bokstavligt talat och talesätts vis. Shit vad vi inte hängde med ett tag. Lite för mycket grekiska bokstäver och formler.
Väl tillbaks efter min föreläsning blev det en sen lunch/eftermiddagsfika i form av våfflor med hallonsylt. Inte helt fel faktiskt. :) Tog sen en långpromenad runt halva Lund kändes det som, eller kanske inte riktigt... Men var ute och gick i en och en halv timme iaf. Skönt med långpromenad och hann verkligen prata om allt möjligt under tiden med. Nu hoppas vi bara att båda två av oss får jobb i malmö, lund efter jul så ska det nog bli bra sen med.

Denna dagen har bestått av föreläsning i förmiddags sen hemåt till Kristianstad för tvätt-tid kl 14. Så i natt blir det till att sova i sin egna säng igen.. vilket inte är allt för vanligt. Konstaterade innan idag när jag tänkte på det, att antal nätter per vecka jag sover i min egna säng (i min lägenhet) går att räkna på en hand. Så börjar lite överväga att flytta ner en av mina favoritkuddar till Lund istället så att jag sova ytterliggare lite bättre även där. Sover nämligen bäst och helst på dunkuddar och det har inte J.

Blev väldigt med babblande här idag, men men, nu ska jag kolla på fortsättningen av idol, och sen blir det nog snart till att sova. Ska vara i Åhus vid halv nio imorgon, så kan vara bra att sova i vettig tid idag då. Brukar bli mindre av den biten när jag är i Lund.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0