idag och för ett år sen..

Åh, vad klantig man kan va.. visste att salen var ändrad för dagens föreläsning eftersom jag ändrade det i min filofax direkt när jag såg det, men däremot hade jag mycket klart för mig att föreläsningen började kl 10 idag.. så därmed gick jag upp vid sju för att ta tåget till Lund tjugo över åtta, men sen när jag satt i skolan och klockan började närma sig tio och jag samtidigt inte såg vår klass med på schemat på tv-skärmarna. Så började jag undra.. Så blev till att uppsöka en dator och kolla upp så att jag inte hade fel tid.. Vilket jag hade, hade självklart missat att ändra i mina kalendrar att vi började kl 12 och inte 10 (som det var från början). Klantigt japp!! Och inte kollar man tiderna på kursschemat heller.
Men var ju inte värre än att jag istället kunde sätta mig på i biblioteket och läsa lite artiklar. Hade som tur var alla artiklar med mig.. vilket jag iofs alltid har, men kunde ju ha fått för mig att lägga ur dem. :P Det enda jobbiga var ju att man blev mycket medveten om att man dock kunde sovit lite längre och därmed inte tyckt det var så jobbgt att ta sig upp imorse. :S
Sen när väl det är dags för föreläsning har läraren missat att vi inte skulle vara i den "vanliga" salen där vi brukar ha föreläsning, så han kommer tio min sent och så får man dessutom veta att gästföreläsaren som skulle haft större delen av föreläsningen är sjuk, så föreläsningen varade i en halv timme typ! Ja, lite smått kaosig dag kan man väl påstå!

Men, men plugg har jag fått gjort iallafall och nu sitter jag och funderar på om jag ska ta mig ut i snövädret och cykla till maxi och handla, eller om jag bara ska gå till domus och köpa det nödvändiga som jag behöver för ikväll och imorgonbitti. Eller hoppa det helt och hållet och köra på gröt imorgon bitti istället, eftersom resten i frukostväg är nästintill slut. Hade egentligen inte behövt att handla då jag ändå ska vara i Lund iallafall till lördag, kanske även till söndag. Känns ju ärligt talat inte så lockande att ta sig ut i snövädret som är just nu.. då man egentligen kan vänta med att handla till lördag eller söndag. :)

Kom nyss att tänka på att för ett år sen (exakt!) så var jag i Rotterdam, hade vårlov.. Japp, så hette det! Passade iofs in i hur vädret var då, men snacka om kontrast. Där var våren på väg just då.. och här snöar det idag.. :S
Ajja, att titta på lite våriga bilder från Rotterdam så blir man lite gladare iaf! Men samtidigt längtar man tillbaks enormt mycket! Miss it!!

       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0